Redakcja
- Robert Rusin
rrusin@chociwel.pl
+48 91 5622001 w. 116 - Beata Przybyła
bprzybyla@chociwel.pl
+48 91 5622001 w. 107
POZOSTAŁE INFORMACJE
- Wprowadzono
- Poprawiono
Raport o stanie dostępności jednostki według stanu na 01.01.2025 roku
- Wprowadzono
- Poprawiono
Zgłoszenie zewnętrzne - to przekazanie informacji o naruszeniu prawa bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich lub innego organu publicznego. Sygnalista może dokonać zgłoszenia zewnętrznego bez wcześniejszego dokonania zgłoszenia wewnętrznego do pracodawcy lub organizacji, w której jest zatrudniony lub z którym jest związany w kontekście pracy. Procedura przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych i podejmowania działań następczych wynika z ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. 928).
Dane kontaktowe organu umożliwiające dokonanie zgłoszenia zewnętrznego:
Zgłoszenia zewnętrzne do Urzędu Miejskiego w Chociwlu mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej:
- na adres Urzędu Miejskiego w Chociwlu, ul. Armii Krajowej 52, 73-120 Chociwel w zamkniętej kopercie opatrzonej dopiskiem „Zgłoszenie naruszenia prawa-nie otwierać przez osoby nieupoważnione”;
- na adres poczty elektronicznej:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wzór formularza zgłoszenia zewnętrznego znajduje się poniżej w załączniku.
Pozostałe informacje takie jak:
- Warunki objęcia sygnalisty ochroną;
- Tryb postępowania w przypadku zgłoszenia zewnętrznego;
- Termin przekazania informacji zwrotnej oraz rodzaj i zawartości takiej informacji;
- Zasady poufności co do zgłoszeń zewnętrznych;
- Działania następcze podejmowane w związku ze zgłoszeniem zewnętrznym;
- Środki ochrony prawnej i procedury służące ochronie przed działaniami odwetowymi;
- Warunki na jakich sygnalista jest chroniony przed ponoszeniem odpowiedzialności za naruszenie poufności,
zostały określone w Procedurze przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych naruszenia prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Chociwlu, która znajduje się w załączniku.
Zasady przetwarzania danych osobowych:
- Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Chociwla;
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , nr telefonu: +48 608 442 652; - Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w ramach realizacji jego obowiązków ustawowych, związanych z przyjmowaniem, rozpatrywaniem i podejmowaniem działań następczych w związku ze zgłoszeniem zewnętrznymi, na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. 2024 poz. 928);
- Administrator będzie przetwarzał następujące kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, adres do kontaktu, adres mailowy, nr telefonu, stanowisko oraz inne dane osobowe sygnalisty, pozwalające na ustalenie jego tożsamości, wskazane w zgłoszeniu zewnętrznym;
- Dane osobowe mogą być udostępnione:
- podmiotom, uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa,
- podmiotom zapewniającym obsługę działalności Administratora na podstawie odrębnych umów,
- podmiotom zewnętrznym, wspierającym Administratora w zakresie przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych,
- odrębnym administratorom, tj. właściwym organom w przypadku podejmowania działań następczych.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami;
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia w przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz ograniczenia przetwarzania;
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne;
- Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani, na podstawie tych danych, nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany.
Dane kontaktowe Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Informacyjna linia obywatelska: 800 676 676,
e-mail:
https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/sygnalisci-zgloszenia-zewnetrzne-kanaly
- Wprowadzono
- Poprawiono
- Robert Rusin
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
+48 91 5622001 w. 116 - Beata Przybyła
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
+48 91 5622001 w. 107
- Wprowadzono
- Poprawiono
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Chociwel, prowadzony jest na podstawie art. 14 ust.1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 862), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189). Informacja o rejestrze instytucji kultury oraz sposobie udostępniania danych w nim zawartych publikowane i udostępnianie są na podstawie Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r., poz. 189).
- Rejestr instytucji kultury prowadzony jest przez Urząd Miejski w Chociwlu, z siedzibą przy ul. Armii Krajowej 52, 73-120 Chociwel, w postaci elektronicznej.
- Złożenie dokumentów: Sekretariat (parter) w godzinach pracy urzędu lub e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące wydania odpisu z rejestru instytucji kultury można uzyskać: pok. nr 14 (I piętro) lub pod nr tel. 91-5622-001 wew. 223 - Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się i prowadzi oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową.
- Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
- Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze składa się w postaci papierowej, w jednym egzemplarzu albo w postaci elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 z późn. zm.).
- Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę dokonania zmiany wpisu w rejestrze.
- Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez: otwarty dostęp do zawartości rejestru, w tym publikację w Biuletynie Informacji Publicznej organizatora, wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
- Wydanie urzędowo poświadczonego odpis z rejestru albo z księgi rejestrowej następuje na wniosek, w terminie 14 dni od otrzymania wniosku i zgonie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zm.) od każdej pełnej lub zaczętej stronicy podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł. Wpłatę z tytułu opłaty skarbowej za wydania poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej można dokonać w kasie Urzędu lub na konto: 73937510415500029920000010.
- Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony.
- Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej,
- Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
- Odpis przesyła się wnioskodawcy na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiści wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru. Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.
- Wprowadzono
- Poprawiono
- Wprowadzono
- Poprawiono