Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

POZOSTAŁE INFORMACJE

Raport o stanie dostępności jednostki według stanu na 01.01.2025 roku

Zgłoszenie zewnętrzne - to przekazanie informacji o naruszeniu prawa bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich lub innego organu publicznego. Sygnalista może dokonać zgłoszenia zewnętrznego bez wcześniejszego dokonania zgłoszenia wewnętrznego do pracodawcy lub organizacji, w której jest zatrudniony lub z którym jest związany w kontekście pracy. Procedura przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych i podejmowania działań następczych wynika z ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. 928).

Dane kontaktowe organu umożliwiające dokonanie zgłoszenia zewnętrznego:

Zgłoszenia zewnętrzne do Urzędu Miejskiego w Chociwlu mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej:

  1. na adres Urzędu Miejskiego w Chociwlu, ul. Armii Krajowej 52, 73-120 Chociwel w zamkniętej kopercie opatrzonej dopiskiem „Zgłoszenie naruszenia prawa-nie otwierać przez osoby nieupoważnione”;
  2. na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wzór formularza zgłoszenia zewnętrznego znajduje się poniżej w załączniku.


Pozostałe informacje takie jak:

  1. Warunki objęcia sygnalisty ochroną;
  2. Tryb postępowania w przypadku zgłoszenia zewnętrznego;
  3. Termin przekazania informacji zwrotnej oraz rodzaj i zawartości takiej informacji;
  4. Zasady poufności co do zgłoszeń zewnętrznych;
  5. Działania następcze podejmowane w związku ze zgłoszeniem zewnętrznym;
  6. Środki ochrony prawnej i procedury służące ochronie przed działaniami odwetowymi;
  7. Warunki na jakich sygnalista jest chroniony przed ponoszeniem odpowiedzialności za naruszenie poufności,

zostały określone w Procedurze przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych naruszenia prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Chociwlu, która znajduje się w załączniku.

Zasady przetwarzania danych osobowych:

  1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Chociwla;
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., nr telefonu: +48 608 442 652;
  3. Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w ramach realizacji jego obowiązków ustawowych, związanych z przyjmowaniem, rozpatrywaniem i podejmowaniem działań następczych w związku ze zgłoszeniem zewnętrznymi, na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. 2024 poz. 928);
  4. Administrator będzie przetwarzał następujące kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, adres do kontaktu, adres mailowy, nr telefonu, stanowisko oraz inne dane osobowe sygnalisty, pozwalające na ustalenie jego tożsamości, wskazane w zgłoszeniu zewnętrznym;
  5. Dane osobowe mogą być udostępnione:
    • podmiotom, uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa,
    • podmiotom zapewniającym obsługę działalności Administratora na podstawie odrębnych umów,
    • podmiotom zewnętrznym, wspierającym Administratora w zakresie przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych, 
    • odrębnym administratorom, tj. właściwym organom w przypadku podejmowania działań następczych.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami;
  7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia w przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz ograniczenia przetwarzania;
  8. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne; 
  10. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani, na podstawie tych danych, nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany. 

Dane kontaktowe Rzecznika Praw Obywatelskich:

Rzecznik Praw Obywatelskich
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Informacyjna linia obywatelska: 800 676 676,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/sygnalisci-zgloszenia-zewnetrzne-kanaly

  • Robert Rusin
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    +48 91 5622001 w. 116
  • Beata Przybyła
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    +48 91 5622001 w. 107

Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Chociwel, prowadzony jest na podstawie art. 14 ust.1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 862), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189). Informacja o rejestrze instytucji kultury oraz sposobie udostępniania danych w nim zawartych publikowane i udostępnianie są na podstawie Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r., poz. 189).

  1. Rejestr instytucji kultury prowadzony jest przez Urząd Miejski w Chociwlu, z siedzibą przy ul. Armii Krajowej 52, 73-120 Chociwel, w postaci elektronicznej.
  2. Złożenie dokumentów: Sekretariat (parter) w godzinach pracy urzędu lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące wydania odpisu z rejestru instytucji kultury można uzyskać: pok. nr 14 (I piętro) lub pod nr tel. 91-5622-001 wew. 223
  3. Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się i prowadzi oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową.
  4. Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
  5. Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze składa się w postaci papierowej, w jednym egzemplarzu albo w postaci elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 z późn. zm.).
  6. Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę dokonania zmiany wpisu w rejestrze.
  7. Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez: otwarty dostęp do zawartości rejestru, w tym publikację w Biuletynie Informacji Publicznej organizatora, wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
  8. Wydanie urzędowo poświadczonego odpis z rejestru albo z księgi rejestrowej następuje na wniosek, w terminie 14 dni od otrzymania wniosku i zgonie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zm.) od każdej pełnej lub zaczętej stronicy podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł. Wpłatę z tytułu opłaty skarbowej za wydania poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej można dokonać w kasie Urzędu lub na konto: 73937510415500029920000010.
  9. Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony.
    1. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej,
    2. Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
  10. Odpis przesyła się wnioskodawcy na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiści wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru. Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.